Angličtina činnostně II. - soubor postupů pro výuku gramatiky a řeči v 2. a 3. roce výuky
Popis
Vazba: volné listy
Tento soubor činnostních postupů je vytvořený pro začátky výuky Aj v 2. – 3. ročníku ZŠ. Hlavním smyslem je rozvíjení mluvené podoby jazyka za pomocí tzv. větných vzorců, které se opakovaným používáním jednoduchých pomůcek postupně vytváření v mozku dítěte. Tyto spoje jsou nezbytné pro porozumění jazyku a další jazykový vývoj.
Činnosti s pomůckami z této slohy zařazujte krátce a často. Ideálně 10 minut každou hodinu angličtiny, dokud žáci učivo plně nevstřebají. Některé činnosti jsou připraveny pro celou třídu k práci v kroužku na koberci, jiné ve dvojicích či menších skupinách, mnoho k samostatné činnosti. Práce v lavici obnáší zejména vytváření vět s použitím daných slov a obměňování oznamovací věty na tázací.
Je vhodné černobílé obrázky vybarvovat, činnost je pak pro děti mnohem přitažlivější. Důležité je však vybarvování „prázdných“ písmen. Zde zaveďte pravidlo: červenou barvu pro „is“ a „esko“ ve 3. osobě čísla jednotného; modrou barvu pro „are“ a „esko“ u čísla množného. Používání vždy stejné barvy u stejného gramatického jevu dětem významně pomáhá k pochopení a procvičení daného jevu.
Takto vytvořený soubor pomůcek vám skvěle poslouží po mnoho další let.
Obsah:
*Abeceda, hledej dvojice
*Abeceda – na schovávanou
*A) Čísla – na schovávanou B) Haló
*Prstová abeceda
*It/They – skládej věty
*AM…IS…ARE
*TO BE/TO HAVE GOT
*This/These...His/Her…Its/Their
*Vozíčky TO BE
*Vozíčky TO HAVE GOT
*Zkrácené tvary slovesa TO BE
*Zkrácené tvary slovesa TO HAVE GOT
*Přítomný prostý – správné S
*Hádej, kdo jsem?
*Vánoce – trojice
Specifikace
Váha | 0.23 kg | |
ROČNÍK | ZŠ 3. ROČNÍK | |
Autor | Radka Kučerová |