Matematika pro 1.ročník ZŠ - 2.díl

Matematika pro 1.ročník ZŠ - 2.díl
Kód: 130-0180-2
Produktové číslo: 9788072386277
Nakladatelství: FRAUS
Autor: Hejný Milan, Jirotková Darina, Slezáková-Kratochvílová Jana
Kategorie: MATEMATIKA
Vaše cena:129,00 Kč
117,27 Kč bez DPH

Finální ceny se mohou lišit.

Popis

Počet stránek: 68 Vazba: sešitová Formát: 210 x 297 Matematika vedená novou metodou prof. Hejného. Pracovní učebnice je rozdělena na dva díly. Obsah učebnice: Obsah 1. dílu: Orientace v prostoru, číslo a závislost, vztah rovnosti, sčítání, čtení čísel, modelování tvarů – čtverec, rozklad čísel, dopočítávání, geometrie v rovině – souměrnost, geometrie v prostoru – reprezentace krychlového tělesa, porovnávání čísel, zápis číslic, odčítání, geometrie – jednoduchá tělesa, číslo na číselné ose, zápis vztahu rovnosti a nerovnosti, geometrie – modelování a přeměna tělesa, tucet – významné číslo, slovní úlohy, doplněk ve slovní úloze Obsah 2. dílu: Pozorování náhody, tvorba slovní úlohy, aplikace početních operací v úlohách, orientace v čase, sčítání tří čísel, hlubší porozumění sčítání, cyklický a šachovnicový rytmus, matematizace reálné situace – práce s tabulkou, doplňování čísel na číselnou osu, práce s informací, práce se strukturovanou informací, kombinatorika v geometrii, zdvojování a párování, počítáme zpaměti, geometrická představivost – souměrnost, hledání souvislostí, poznáváme náhodu, měření – porovnávání, souměrnost tvaru a souměrnost výrazů 5 + „něco“ a 5 – „něco“ Obsah přílohy: *vylamovací číslice 1–20, karty s tečkami v počtu do 20 *vylamovací kolečka šesti barev *vylamovací rovnostranné trojúhelníky šesti barev *vylamovací barevné čtverce *vylamovací příloha s mincemi korun 1, 2, 5, 10, 20 *čtvercová síť (o straně 3 cm) *čtvercová síť (o straně 2 cm) *dva sčítací trojúhelníky *síť dvou krychlí, červená a modrá s tečkami, využití jako házecí kostky Oba díly pracovní učebnice a příručka učitele jsou připravovány za součinnosti vícečlenného týmu sestávajícího z odborníků, kteří celoživotně spolupracují na výzkumu matematického vzdělávání žáků 1. stupně. Jedná se o novou koncepci matematiky, která přednostně rozvíjí matematickou gramotnost žáků tím, že si žáci jednotlivé matematické zákonitosti vyvozují sami. V učebnici naleznete vždy v levém záhlaví každé dvojstrany nadpis pro učitele, vpravo pak výstup z RVP. Na spodní liště jsou pokyny pro učitele, popř. pro rodiče, sloužící k vysvětlení jednotlivostí k daným cvičením. Pro učebnici charakteristická prostředí najdete i v učebních materiálech ve vyšších ročnících, kde postupně nabývají na náročnosti (např. krokování, schody, hadi, pavučiny). Zásady, kterými se řídí ve vyučování autorský tým: 1. Hierarchie cílů Cíle výchovné jsou důležitější než cíle poznatkové, protože kvalitu společnosti více určují hodnoty mravní než hodnoty znalostí. Porozumění je důležitější než dovednost. 2. Klima výuky Mnohdy strach blokuje myšlení. Ovzduší vzájemné důvěry žáků a učitele podporuje radost z práce a jeho tvořivost. Úspěch žáka učitel se žákem citově spoluprožívá. Žákovu chybu pak pomáhá bez emocí analyzovat a poučit se z ní. Chyba není jev nežádoucí. Analýza chyby je asi nejúčinnější způsob nabývání znalostí. 3. Přiměřené možnosti pro každého žáka Děti přicházející do 1. ročníku se většinou výrazně liší svými předchozími matematickými znalostmi a schopnostmi. Učebnice se snaží pomoci zvládnout tuto různorodost (nevyděsit slabé a nenudit vyspělé), v tomto je úloha učitele v 1. ročníku nejnáročnější. Postup musíme zvolit takový, aby i mírně podprůměrné děti byly schopny učivo pochopit a dětem s vyspělejší kulturou matematického myšlení byly poskytnuty přiměřeně náročnější úlohy. Tyto úlohy jsou v omezeném počtu zařazeny v učebnici, učitel je najde v příručce a na kartách. 4. Poznatek získaný vlastní úvahou je kvalitnější než poznatek převzatý Učitel, který vede žáky k samostatnému hledání řešení, dává žákům víc než učitel, který je učí, jak ten nebo onen typ úloh řešit. První cesta vyžaduje trpělivost a čas. Výsledky se dostavují pomaleji, ale jsou trvalé a schopné dalšího rozvoje. Druhá cesta je rychlejší, ale nabízí žákovi spíše „protézu“ poznatku než poznatek skutečný. 5. Komunikace Role učitele je motivační a organizační. Úloha badatele náleží žákům. V diskuzi se bude objevovat mnoho podnětů, názorů a chybných představ, které pomáhají všem zúčastněným vytvořit si vlastní plnohodnotný, do již existující struktury znalostí dobře zapadající poznatek.

Specifikace

Váha 0.315 kg
ROČNÍK ZŠ 1. ROČNÍK
Autor Hejný Milan, Jirotková Darina, Slezáková-Kratochví

S tímto zbožím kupují

Matematika pro 1.ročník ZŠ - 1.díl
Kód: 130-0180

Matematika pro 1.ročník ZŠ - 1.díl

Vaše cena:119,00 Kč
108,18 Kč bez DPH
Prvouka pro 2.ročník ZŠ  - pracovní sešit
Kód: 130-0291-2

Prvouka pro 2.ročník ZŠ - pracovní sešit

Vaše cena:55,00 Kč
50,00 Kč bez DPH
Český jazyk pro 7.ročník ZŠ - (MIUČ+  žákovská licence na 1 školní rok)
Kód: 19-7554

Český jazyk pro 7.ročník ZŠ - (MIUČ+ žákovská…

Vaše cena:99,00 Kč
81,82 Kč bez DPH
Příroda pro 5.ročník ZŠ - pracovní sešit (Člověk a jeho svět)
Kód: 130-0591-1

Příroda pro 5.ročník ZŠ - pracovní sešit (Člověk a…

Vaše cena:59,00 Kč
53,64 Kč bez DPH
Český jazyk pro 2.ročník ZŠ - 1.díl pracovní sešit
Kód: 130-0201-1

Český jazyk pro 2.ročník ZŠ - 1.díl pracovní sešit

Vaše cena:45,00 Kč
40,91 Kč bez DPH
card_giftcard
Dárkové poukazy

 

store
Široká nabídka

 

schedule
Rychlé dodání

 

attach_money
Náhradní plnění