Matematika 1.ročník ZŠ - 1.díl / DOPRODEJ

Matematika 1.ročník ZŠ - 1.díl / DOPRODEJ
Kód: 130-0180
Produktové číslo: 9788072386260
Nakladatelství: FRAUS
Autor: Hejný Milan, Jirotková Darina, Slezáková-Kratochvílová Jana
Kategorie: Matematika
Vaše cena:129,00 Kč
117,27 Kč bez DPH

Finální ceny se mohou lišit.

 

AKČNÍ ZBOŽÍ VE SLEVĚ se nevztahuje na NÁHRADNÍ PLNĚNÍ

(po přihlášení a zaškrtnutí NP - ANO, zobrazuje se výchozí cena bez slevy)

Popis

DO VYPRODÁNÍ SKLADOVÝCH ZÁSOB

Počet stránek: 68

Vazba: sešitová

Formát: 210 x 297

Matematika vedená novou metodou prof. Hejného. Pracovní učebnice je rozdělena na dva díly.

Oba díly pracovní učebnice a příručka učitele byly připraveny za součinnosti vícečlenného týmu sestávajícího z odborníků, kteří celoživotně spolupracují na výzkumu matematického vzdělávání žáků 1. stupně. Jedná se o novou koncepci matematiky, která přednostně rozvíjí matematickou gramotnost žáků tím, že si žáci jednotlivé matematické zákonitosti vyvozují sami.

Obsah 1. dílu:

*Orientace v prostoru, číslo a závislost, vztah rovnosti, sčítání, čtení čísel, modelování tvarů – čtverec, rozklad čísel, dopočítávání, geometrie v rovině – souměrnost, geometrie v prostoru – reprezentace krychlového tělesa, porovnávání čísel, zápis číslic, odčítání, geometrie – jednoduchá tělesa, číslo na číselné ose, zápis vztahu rovnosti a nerovnosti, geometrie – modelování a přeměna tělesa, tucet – významné číslo, slovní úlohy, doplněk ve slovní úloze

Obsah 2. dílu:

*Pozorování náhody, tvorba slovní úlohy, aplikace početních operací v úlohách, orientace v čase, sčítání tří čísel, hlubší porozumění sčítání, cyklický a šachovnicový rytmus, matematizace reálné situace – práce s tabulkou, doplňování čísel na číselnou osu, práce s informací, práce se strukturovanou informací, kombinatorika v geometrii, zdvojování a párování, počítáme zpaměti, geometrická představivost – souměrnost, hledání souvislostí, poznáváme náhodu, měření – porovnávání, souměrnost tvaru a souměrnost výrazů 5 + „něco“ a 5 – „něco“

Pro 1. ročník byla zvolena pracovní učebnice, která byla vypracována na základě požadavků RVP ZV.

V učebnici naleznete vždy v levém záhlaví každé dvojstrany nadpis pro učitele, vpravo pak výstup z RVP. Na spodní liště jsou pokyny pro učitele, popř. pro rodiče, sloužící k vysvětlení jednotlivostí k daným cvičením. Pro učebnici charakteristická prostředí najdete i v učebních materiálech ve vyšších ročnících, kde postupně nabývají na náročnosti (např. krokování, schody, hadi, pavučiny).

Zásady, kterými se řídí ve vyučování autorský tým:

1. Hierarchie cílů

*Cíle výchovné jsou důležitější než cíle poznatkové, protože kvalitu společnosti více určují hodnoty mravní než hodnoty znalostí. Porozumění je důležitější než dovednost.

2. Klima výuky

*Mnohdy strach blokuje myšlení. Ovzduší vzájemné důvěry žáků a učitele podporuje radost z práce a jeho tvořivost. Úspěch žáka učitel se žákem citově spoluprožívá. Žákovu chybu pak pomáhá bez emocí analyzovat a poučit se z ní. Chyba není jev nežádoucí. Analýza chyby je asi nejúčinnější způsob nabývání znalostí.

3. Přiměřené možnosti pro každého žáka

*Děti přicházející do 1. ročníku se většinou výrazně liší svými předchozími matematickými znalostmi a schopnostmi. Učebnice se snaží pomoci zvládnout tuto různorodost (nevyděsit slabé a nenudit vyspělé), v tomto je úloha učitele v 1. ročníku nejnáročnější. Postup musíme zvolit takový, aby i mírně podprůměrné děti byly schopny učivo pochopit a dětem s vyspělejší kulturou matematického myšlení byly poskytnuty přiměřeně náročnější úlohy. Tyto úlohy jsou v omezeném počtu zařazeny v učebnici, učitel je najde v příručce a na kartách.

4. Poznatek získaný vlastní úvahou je kvalitnější než poznatek převzatý

*Učitel, který vede žáky k samostatnému hledání řešení, dává žákům víc než učitel, který je učí, jak ten nebo onen typ úloh řešit. První cesta vyžaduje trpělivost a čas. Výsledky se dostavují pomaleji, ale jsou trvalé a schopné dalšího rozvoje. Druhá cesta je rychlejší, ale nabízí žákovi spíše „protézu“ poznatku než poznatek skutečný.

5. Komunikace

*Role učitele je motivační a organizační.

Úloha badatele náleží žákům. V diskuzi se bude objevovat mnoho podnětů, názorů a chybných představ, které pomáhají všem zúčastněným vytvořit si vlastní plnohodnotný, do již existující struktury znalostí dobře zapadající poznatek.

Specifikace

Váha 0.225 kg
ROČNÍK ZŠ 1. ROČNÍK
Autor Hejný Milan, Jirotková Darina, Slezáková-Kratochví

S tímto zbožím kupují

PÍSANKA I - Uvolňovací cviky
Kód: 11-705

PÍSANKA I - Uvolňovací cviky

Vaše cena:38,00 Kč
34,55 Kč bez DPH
Písanka 3.ročník - 1.díl dvoubarevná
Kód: 19-378

Písanka 3.ročník - 1.díl dvoubarevná

Vaše cena:24,00 Kč
21,82 Kč bez DPH
Prvouka 2.ročník ZŠ - pracovní sešit (čtení s porozuměním)
Kód: 3000-2231

Prvouka 2.ročník ZŠ - pracovní sešit (čtení s porozuměním)

Vaše cena:92,00 Kč
83,64 Kč bez DPH
- 15 %
Akce Zlevněno
Slabikář
Kód: 11-702

Slabikář

Výchozí cena: 144,00 Kč
Vaše cena:122,00 Kč
110,91 Kč bez DPH
Český jazyk 4.ročník ZŠ - 2. díl pracovní sešit
Kód: 11-850

Český jazyk 4.ročník ZŠ - 2. díl pracovní sešit

Vaše cena:86,00 Kč
78,18 Kč bez DPH
card_giftcard
Dárkové poukazy

 

store
Široká nabídka

 

schedule
Rychlé dodání

 

attach_money
Náhradní plnění