Čteme s porozuměním každý den 2.třída - rozšířená verze s instrukcemi ŠAFRÁN

Kód: 494-102
Produktové číslo: 9788090597839
Nakladatelství: ŠAFRÁN
Autor: Karen Cardellaová
Kategorie: ČESKÝ JAZYK
Vaše cena:440,00 Kč
400,00 Kč bez DPH

Finální ceny se mohou lišit.

Popis

Počet stran: 150

Formát: A4

Vazba: volné listy s přebalem

Čtěte s žáky každý den i ve druhé třídě!

V této publikaci najdete 150 pracovních listů na každý den ve školním roce. Každý pracovní list obsahuje krátký podnětný text pro žáky 2. tříd a sadu otázek rozvíjejících porozumění textu. Otázky s výběrem odpovědí míří na čtenářské dovednosti (např. porovnání, nalezení hlavní myšlenky, odlišení faktu a názoru), otevřené otázky rozvíjejí čtenářské strategie (např. kladení otázek, vizualizace, vytváření souvislostí). Ke každému dni najdete v publikaci instrukce pro učitele – metodickou podporu, která vám usnadní přípravu na výuku. Správné odpovědi na otázky a zadání najdete v klíči.

Rozšířená verze obsahuje pracovní listy pro žáky, instrukce pro učitele a klíč. Pracovní listy jsou shodné s těmi, které najdete v pracovním sešitě pro žáky. Pokud pracujete jen s jedním žákem či chcete pracovní listy žákům kopírovat, je pro Vás vhodná tato publikace.

* publikace navazuje na stejnojmenný materiál pro 1. třídu

* pracovní listy na každý den v roce zaručí zvládnutí dovedností i strategií

* žáci se naučí základní strategie, které napomáhají porozumění textu

* žáci si osvojí čtenářské dovednosti, které ještě nepoužívali (např. odlišení faktů a názorů, vysuzování)

* texty jsou pro žáky zajímavé, přinášejí poučení i zábavu

* žáci si rozšiřují slovní zásobu

* materiály jsou vhodné pro žáky s poruchami učení

Ve Čteme s porozuměním každý den se žáci učí následující čtenářské strategie a dovednosti, které jim pomáhají číst a porozumět různým druhům textů.

Vytváření souvislostí

Tato strategie pomáhá žákům, aby si to, co čtou, dali do souvislostí. Rozpoznávají souvislosti mezi textem a sebou, okolním světem a dalšími věcmi, které četli nebo viděli.

** Vizualizace umožňuje čtenářům vytvářet si na základě četby představy. Vizualizací si zdatní čtenáři promění hlavní myšlenky nebo události textu v konkrétní obrazy ve své mysli. Zdatní čtenáři si při čtení všímají slov popisujících smyslové vjemy, vytvářejí si svoje představy a zpřesňují je.

** Když si žáci všímají, jak je text členěn, mohou lépe porozumět záměru autora a předvídat, jaká informace se v textu objeví. Nejčastější způsoby uspořádání textu jsou: posloupnost, chronologie, příčina a následek, porovnání a hlavní myšlenka.

** Když čtenáři určují důležité informace, rozpoznávají, jaký druh textu čtou, a soustředí se na nalezení podstatných myšlenek, událostí nebo detailů v textu.

V naučných textech se mnohdy důležitá informace shoduje s hlavní myšlenkou. V příbězích hledáme důležité informace v ději a chování postav.

** Kladením otázek si čtenáři mohou stanovit účel čtení nebo se ujistit, že rozumějí tomu, co čtou. Zdatní čtenáři si kladou otázky, aby se do textu ponořili, a často to dělají před čtením, během čtení i po čtení.

** Když žáci sledují své porozumění, sledují, jak dobře rozumějí textu, a všimnou si, když mu přestávají rozumět. Přidruženými aktivitami jsou kladení otázek, podtržení důležitých myšlenek a parafrázování toho, co čtu.

** Hlavní myšlenka a detaily

Žáci hledají hlavní myšlenku nebo sdělení textu. Hledají také detaily, které hlavní myšlenku nejlépe podporují.

** Žáci určují pořadí událostí nebo kroků činnosti.

** Žáci si procvičují dovednost najít, co se stalo (následek) a proč se to stalo (příčina).

** Žáci určují, zda může být část textu prokázána (fakt), nebo se jedná o něčí názor či pocit.

** Žáci hledají shody a rozdíly mezi dvěma nebo více lidmi či věcmi.

** Žáci hledají v textu vodítka a čerpají z vlastní zkušenosti, aby porozuměli myšlenkám, které nejsou v textu uvedeny přímo.

** Žáci využívají vodítek z textu a předchozích znalostí k tomu, aby předvídali, co se asi stane a jaká informace bude následovat.

** Žáci zkoumají, kdo nebo co je ve středu dění a kde se příběh odehrává.

** Žáci určují, zda se věci z textu mohly nebo nemohly stát ve skutečném světě.

** Žáci přemýšlejí o tom, proč autor text napsal.

** Žáci se dívají na znaky textu, jako jsou názvy a nadpisy, aby lépe rozuměli tomu, co čtou.

** Žáci zjišťují, jak obrázky, tabulky, grafy a další vizuální prvky vysvětlují téma.

** Texty v Čteme s porozuměním každý den se věnují tématům, která jsou pro žáky atraktivní, např. slavné osobnosti, příroda, způsob života, kamarádi, hry, zábava, škola. Texty jsou beletristické i naučné, objevují se i věcné texty (např. recept, mapa muzea). Beletristické texty mají pointu a naučné texty přinášejí vždy nějakou informaci, která je pro žáky nová či zajímavá.

Specifikace

Váha 0.51 kg
ROČNÍK ZŠ 2. ROČNÍK
Autor Karen Cardellaová

S tímto zbožím kupují

Akce
Procvičujeme Matematiku 2 - pracovní sešit pro 2.ročník ZŠ
Kód: 250-162

Procvičujeme Matematiku 2 - pracovní sešit pro 2.ročník ZŠ

Vaše cena:36,00 Kč
32,73 Kč bez DPH
Český jazyk pro 2.ročník ZŠ - 2.díl pracovní sešit
Kód: 130-0201-2

Český jazyk pro 2.ročník ZŠ - 2.díl pracovní sešit

Vaše cena:55,00 Kč
50,00 Kč bez DPH
Putování se sluníčkem - pracovní písanka
Kód: 19-251

Putování se sluníčkem - pracovní písanka

Vaše cena:33,00 Kč
30,00 Kč bez DPH
Počítáme zpaměti 2 - pracovní sešit pro 2. a 3.ročník ZŠ
Kód: 11-859

Počítáme zpaměti 2 - pracovní sešit pro 2. a 3.ročník ZŠ

Vaše cena:41,00 Kč
37,27 Kč bez DPH
Matematika pro 2. ročník ZŠ - 2.díl pracovní učebnice
Kód: 200-5170

Matematika pro 2. ročník ZŠ - 2.díl pracovní učebnice

Vaše cena:111,00 Kč
100,91 Kč bez DPH
card_giftcard
Dárkové poukazy

 

store
Široká nabídka

 

schedule
Rychlé dodání

 

attach_money
Náhradní plnění