CD Testy pro evaluaci Čj v 5.ročníku v programu Smart Notebook
Popis
Pomůcka obsahuje stejné postupy, jaké jsou obsahem pomůcky „Testy pro evaluaci ČJ v 5. ročníku“ převedené do Programu SMART.
Propojení CD a tištěné pomůcky karty a šablony ve výuce umožňuje vysoce efektivní a skutečně interaktivní využití interaktivní tabule.
Jak takové učení vypadá?
*1) Všem žákům rozdáte vybraný postup z tištěné pomůcky Testy pro evaluaci.
*2) Otevřete CD a na interaktivní tabuli spustíte obdobný vybraný postup.
*3) Interaktivní tabule poslouží jako nástroj pro motivaci a jako názor toho, co všechno mohou žáci dělat na lavici s vybranou tištěnou pomůckou.
*4) Žáci s pomocí tištěné pomůcky plní na lavici svým vlastním způsobem (analogicky) stejný úkol jako je zadaný na interaktivní tabuli.
*5) Učitel, jeden nebo více žáků pak mohou pracovat na interaktivní tabuli. Interaktivní tabule tak poslouží pro zpětnou vazbu, práci s chybou nebo sebehodnocení.
Při tomto učení je každý žák stále aktivně zapojen do výuky, a to minimálně třemi smysly. Průběžně dochází k individuálnímu objevování zákonitostí a vyvozování závěrů, diskuzi o pozorovaném, hledání různých variant řešení, vyjadřování názorů atp. Každý žák má možnost opakovaně prožívat ve výuce úspěch.
Interaktivní tabule zde tedy slouží především jako nástroj pro motivaci, názor, zpětnou vazbu, práci s chybou a sebehodnocení. Takovou výuku považujeme za skutečně interaktivní. Pouhou práci jednoho nebo i několika žáků u interaktivní tabule, kdy zbývající žáci pouze sledují, nebo zapisují, co se u tabule děje, nepovažujeme za efektivní.
Testy lze realizovat písemně, pomocí zvedání kartiček A, B, C, D nebo s pomocí hlasovacího zařízení. Testy mohou sloužit pro evaluaci, autoevaluci nebo jako testy na známky.
Specifikace
Autor | Pavlína Hublová, Renata Riedlová, Čeněk Rosecký |