Postavení matematiky ve školním vzdělávacím programu na čtyřletém gymnáziu
Popis
Počet stran: 72
Formát: B5
Vydání: 1.
Tvorba školního vzdělávacího programu je nelehký úkol. Uvedenou publikací se mohou učitelé inspirovat při jeho vypracovávání ve vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace v rámci RVP pro gymnaziální vzdělávání. Publikace nepřináší výslednou podobu předmětu matematika ve školním vzdělávacím programu, ale poskytuje materiály, které usnadní učitelům tvorbu tohoto programu. Kromě orientačního návrhu hodinových dotací předmětu a základního rozvržení učiva je pozornost věnována mezipředmětovým vazbám, novým vyučovacím metodám a postupům (např. projektové vyučování, počítačová podoba výuky, diagnostické metody), práci s talentovanými žáky i se žáky se speciálními poruchami učení. Ukazuje možnost dalšího vzdělávání učitelů a nabízí metodickou pomoc při zavádění moderních metod výuky.
OBSAH:
1 Úvod
2 Vymezení RVP GV
3 Klíčové kompetence
4 Vzdělávací oblasti
5 Matematika a její aplikace podle RVP GV
6 Vzdělávací obsah
7 Navrhovaný přehled učiva matematiky na gymnáziu
8 Postavení matematiky v učebním plánu gymnázia
9 Organizace výuky matematiky na gymnáziu
10 Semináře a cvičení z matematiky
11 Doporučená literatura
12 Počítačová podpora výuky matematiky
13 Pomůcky pro výuku matematiky
15 Práce s talentovanými a zaostávajícími žáky
16 Další vzdělávání učitelů matematiky
17 Předmětová komise matematiky
18 Prezentace výsledků práce učitelů a žáků v matematice
19 Literatura použitá pro zpracování tohoto textu
Specifikace
Váha | 0.136 kg | |
ROČNÍK | STŘEDNÍ ŠKOLY | |
Autor | E.Fuchs, D.Hrubý |