Logico Piccolo: Pohádky: Sněhurka a sedm trpaslíků , Popelka
Popis
*Text pohádky Sněhurka a sedm trpaslíků
*Doplňování barev do obrázku podle vzoru
*Přiřazování: obličej a jeho obraz v zrcadle
*Schematický popis cesty
*Porovnávání obrázků
*Přiřazování obrázků na základě stejných detailů
*Pohyb ve čtvercové síti
*Chronologické řazení obrázků
*Text pohádky Popelka
*Doplňování obrázků – přiřazování činností
*Doplňování obrázků – přiřazování předmětů
*Hledání stejného počtu
*Sledování protínajících se čar
*Přiřazení schematu k odpovídajícímu obrázku
*Přiřazování směru pohybu k tanečním krokům
*Chronologické řazení obrázků
Komu z nás babička nevyprávěla pohádky? A kdo z nás neposlouchal s otevřenými ústy příběhy o statečných princích, krásných princeznách a zlých macechách? Právě ústní vyprávění je s historií pohádky neoddělitelně spojeno už několik století. Stopy některých pohádek lze zpětně sledovat až do Číny 9. století, odkud si přes arabský svět našly cestu do Evropy. Na této cestě a dále při rozšíření v Evropě prošla ústní podání nesčetnými změnami pod vlivem času a regionálních zvláštností. S trochou nadsázky by se dalo říci: co babička, to verze.
Vzhledem ke své historii mohou právě pohádky být příspěvkem v oblasti multikulturního porozumění. Přes všechny odlišné detaily a jazykové i kulturní bariéry v nich lze najít styčné body a vzájemné (všeobecně lidské) zkušenosti. Když připustíme rovnocennost různých variant jedné pohádky a vnímáme seznámení se s dalšími nám doposud neznámými variantami jako obohacení a ne jako něco, "co sem nepatří", tak zároveň vytváříme prostor k tomu, aby se děti pocházející z různých kulturních prostředí cítily akceptované a rovnocenné. Soubor je zaměřen na vzdělávací oblasti Jazyk a řeč a Poznávací schopnosti a funkce, představivost a fantazie, myšlenkové operace (RVP PV 5.2.1. a 5.2.2.), respektive Jazyk a jazyková kompetence (RVP ZV 5.1.). Prostřednictvím průřezového tématu Multikulturní výchova, ke kterému pohádky vzhledem ke své historii mají přirozeně blízko, se soubor týká i vzdělávacích oblastí Dítě a ten druhý, Dítě a společnost (RVP PV 5.3. a 5.4.), respektive Člověk a jeho svět a Člověk a společnost (RVP ZV 5.4. a 5.5.).
Specifikace
Váha | 0.268 kg | |
ROČNÍK | ZÁKLADNÍ ŠKOLY | |
Autor | J. Halířová |